STEVENS BIKES (https://www.stevens-bikes.cz/)

Stevens Sonora ES 2020 – důkladná modernizace

Karbonový hardtail Sonora je pro německou značku sídlící v Hamburku velmi důležitým modelem. Není divu – jde o vrchol nabídky a proto je na něj upřena většina pozornosti. Dosluhující karbonový monokok navíc zaznamenal velké ohlasy na svoji prvotřídní pevnost, takže laťka byla nastavena vysoko. Jak si s kompletně novým rámem pro rok 2020 inženýři z přístavního města poradili? Jdeme hledat odpovědi ke Stevens Sonora ES.

Právě nový rám je tím hlavním trumfem německé novinky. Pryč je rovná sedlová trubka s výrazným kónickým tvarováním v místech nad středovým pouzdrem. Naprosto změněné je také profilování trubek zadní stavby, které tvoří u zadní osy velký oblouk, jasně naznačující, že se jedná o technologii monokoku – tedy jednoho kusu, namísto skládaných karbonových profilů. Stejnou technologii využívají například i vozy F1. Hlavní výhodou je možnost maximálního odlehčení při současném zvýšení tuhosti v důležitých místech.

Detaily celého rámu vypadají díky použité technologii a následnému zpracování opravdu precizně, luxusně a neuvěřitelně čistě. Jen u středového pouzdra se leskne ochrana proti odření rámu řetězem a oku po čase prohlížení neuniknou ještě záslepky pro další vnitřní vedení, hlavně pokud se rozhodnete nasadit přesmyk. I pro něj je příprava na sedlové trubce. Sonora je tak připravena k možnostem individualizace.

Stevens Sonora ES

Zajímají vás přesné proporce nového rámu? Úhel hlavy (70°) i sedlovky (74,5°) zůstal totožný s předchůdcem. Nač v tomto směru experimentovat. Více zaujme větší odstupňování jednotlivých velikostí, ihned zřejmé s tím, jak se horní rámová trubka natahuje a s ní i rozvor kol. Tedy pro upřesnění – Sonora v nejmenší velikosti disponuje střídmým rozvorem, mohou ji tak jezdit i větší závoduchtivé děti. Naopak největší rám je pěkně natažený, přesně dle dnešních standardů. A pozor – od roku 2020 dostanete na Sonoře pouze 29" kola.

Stevens Sonora ES

Před sebou máme verzi ES. Jedná se o prostřední stupeň výbavy se zajímavou cenovkou 70 tisíc korun. Základ přitom začíná už pod 50 tisíci, což je vážně lákavé pro vstup mezi karbonovou XC smetánku. Dalo by se hned namítnout, že se cena značně odrazila na vybavení, ale to by bylo mylné. Už základ nasadil „orlí“ dvanáctku od Sramu s provedením středu DUB. Provedení ES se naopak vrací k Shimanu, jenž Stevens osazuje na svoje kola častěji. Logo Deore XT se potom objevuje i na brzdách. Tězko hledat lepší sadu komponentů v této cenové relaci. Vysokou laťku nastavuje i boost lehká vidlice Fox 32 Float Step Cast s tradičními 100 mm zdvihu a ovládáním z řídítek. Váhu drží na uzdě i vypletená kola, „devětadvácy“ DT Swiss X 1900 Spline, roztáčená na pevných osách. Výsledek? Odtučňovací kůra oproti základu 1,5 kg a celková hodnota 10,5 kg váhy pro Sonoru ES.

Stevens Sonora ES

Pro koho tedy verze „ES“ je? Značně modernizovaný bike se i nadále drží svojí tradice a představuje hlavně „volbu rozumu“ pro všechny, kteří chtějí maximálně schopné kolo, připravené závodit, ale nechtějí si pořizovat ultimátní závodní nástroj, jenž pro běžné ježdění svým charakterem moc neobstojí. Protože řekněme si – kdo z nás má prostředky na rozšířený cyklistický park, kde každé kolo bude čistě pro jednu disciplínu. A taková je i filozofie Sonory – přiblížit závodění, ale zůstat stále přívětivá pro všechny jezdce, milující klasické hardtaily.

Stevens Sonora ES

Více nejen o verzi ES naleznete: zde

Martin Kuška

«

//NEVER STOP
mapa stránek prohlášení o přístupnosti klasická verze mobilní verze nastavení cookies