STEVENS BIKES (https://www.stevens-bikes.cz/)

Stevens Volt – Závodní triatlonový stroj, který si můžete sami nakonfigurovat

Německý Stevens sice raketově rozšiřuje svoji nabídku elektrokol, ale do povědomí cyklistického světa se v minulosti dostal hlavně díky svým klasickým strojům s průměrem 700c. Na modelu Super Prestige, střiženém čistě pro cyklokrosové nasazení, Mathieu van der Poel či Sanne Cant získali titul světových šampionů. Trochu stranou se tak drží další kola, mezi nimiž je i triatlonový speciál Volt. Navíc si ho můžete poskládat úplně podle sebe.

Už od pohledu si jde všimnout, že si Stevens dal se svým modelem pro zdolávání triatlonových závodů velkou péči. Volt není nové jméno v nabídce, ale po léta cizelovaný stroj, takže se dá očekávat jeho vrcholná forma, která má za úkol proměnit každý watt šlapací síly na pohon. Značka z Hamburku navíc uvádí, že horko těžko seženete jiné triatlonové kolo, nabízející tolik úprav a montáží kokpitu. Pojďme se na to podívat blíže.

Striktně aerodynamický

Základem modelu Volt připraveným na vlastní konfiguraci je karbonový rám s vidlicí ze stejných uhlíkových vláken. Designem se vymyká všem ostatním modelům z portfolia značky, a tak snadné zařazení představuje alespoň výrazné logo na spodní trubce. Ta je striktně aerodynamická, stejně jako další části rámu, který z boku vypadá mohutně, hlavně v partii hlavové trubky, sedlové trubky a středového pouzdra, pod nímž jsou dutiny ke skrytí brzd, což umožňuje další snížení aerodynamického odporu. Boční pohled ale klame. Zepředu nebo zezadu je rámová sada velice subtilní, maximálně zúžená a kdyby se rám rozřízl, v mnoha místech by průřez připomínal kapku. Tak to má u kola pro triatlon a časovku být. Hmotnost rámu Stevens uvádí 1490 g a vidlice váží 450 g. Celé kolo pak může dle specifikace vážit přibližně od 9 kg do 10 kg.

Vzhůru do specifikace

Stevens custom program zahrnuje hned několik rámových základů, nesehnatelných v běžné nabídce. Kdo této služby využije, může se těšit z docela originálního stroje, který jen tak někdo jiný nemá. Triatlonový Volt umožňuje volbu hned z pěti sad pohonu. Startuje se u „shimaňácké stopětky“ a stejný japonský výrobce stojí za 2x11 Ultegrou a Dura Ace. Obě dvě zmíněné sady si můžete dopřát v elektrice Di2. Takto specifikované kolo se očekávatelně přehoupne přes 100 000 Kč. Volba pohonu však není jediným kouzlem custom programu Stevens. Ráfkové brzdy TRP sice figurují jako jediná varianta, ale mnohem důležitější je vybrat si rozsah kazety. Možnosti jsou čtyři, od 11-25 do 11-34 zubů. Ještě větší zábava je se zapletenými koly, kde se výběr blíží k deseti možnostem, zahrnujíce Mavic Ksyrium, Cosmic či karbonové DT Swiss PRC 1400 Spline s váhou pod 1500 g. A tak by šlo pokračovat ještě dlouho. Doporučujeme podívat se na stránky německého výrobce a proklikat se celým procesem. Při něm se dostanete i ke kokpitu, který lze ladit dle preferencí jezdce a může obnášet i integrovaný box na jídlo a hydrataci.

Stejně tak si můžete Stevens Volt domluvit u českého dovozce značky, společnosti CykloŠvec z Písku. Více najdete na www.cyklosvec.cz.

«

//NEVER STOP
mapa stránek prohlášení o přístupnosti klasická verze mobilní verze nastavení cookies